mandag 26. januar 2009

Bingoran og annet svineri

Jeg begynner å bli lat med skrivingen, men i dag fikk en artikkel på Dagbladet.no meg til å sperre opp øynene. En mann hadde ranet et bingolokale, og truet ansatte med kniv. Dette er vel godt over streken som indikerer hva som er tragisk, men desperate tider, desperate midler. Jeg ville uansett brutt meg inn på Narvesen istedet for å stjele tre-rekke-gevinsten til ei bestemor. Men nok om det.

Dagbladet har forresten en grei artikkel om såkalte "golddiggers". For de som ikke er kjent med uttrykket så er det kvinner som jukker på menn med penger for å få glede av hans økonomiske velstand, på en måte luksus prostitusjon. Noen kan vel kalle dette gjensidig utnytting, mannen får seg noe, og kvinnfolket får dyre ting og/eller penger. Så lenge de Høye Herrer ikke gir gledespiken noen rettighet til sin rikdom, så går det vel bra.

Nå har jeg skrevet om samfunnsproblemer som ikke gjelder meg da jeg verken er rik eller raner bingolokaler. Det jeg egentlig skulle skrive om har jeg glemt. Det er bare å glede seg til helga!

Bare sånn til slutt så vil jeg oppfordre Lill-Monica til å begynne å svare på kommentarene mine igjen. Takk.

- Lars

2 kommentarer:

  1. Ja, det er ikke mange dagene igjen til helg nå.

    SvarSlett
  2. For min del så starter helga natt til torsdag. På torsdag blir det sjenking og kreativ oppførsel.

    SvarSlett