torsdag 29. januar 2009

Trist

Nok et trist kapittel vår musikkhistorie. Leste i dag en artikkel på Dagbladet.no der Noel Gallagher (ja, han som spiller i Oasis) kommer med et idiotisk utsagn. "Å spille gitar er ikke et jævla spill" sier mannen. Som man kan lukte av utsagnet så er dette litt glefsing mot Guitar Hero spillene. Grunnen er nok at han ikke er noe spesielt god i Guitar Hero. Selv så hadde jeg faktisk litt respekt for denne mannen, inntil nå riktig nok. Guitar Hero synes jeg forresten er et positivt spill når det kommer til å inspirere små rockestjerner. I tillegg så krever spillet ferdigheter og bevegelse, i motsetning til andre hjernedøde spill.


Har alltid synes at Oasis har vært relativt jordnære i sine utsagn. Da de vant en eller annen pris, så sa de til og med at de ville "dele" æren med et annet band, nemlig "Blur". Ganske fint gjort tenkte jeg da jeg hørte om det. Nå ser det dessverre ut at Noel er blitt en avdanket bitter mann. Kritiserer alt og alle, og tror tydeligvis at han er en gud pga at han har spilt i en 90-talls indie-rock gruppe. Ingen er bedre enn oss, er tydeligvis innstillingen hans.

Noel har mistet all respekt hos meg. Han burde skamme seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar