torsdag 15. januar 2009

Stop kicking the dead horse

Med en slik overskrift kan man jo begynne å lure. Har jeg oppdaget en sekt som sparker døde hester? Sparker jeg døde hester? Eller er det en tilfeldig tittel?
Nei, jeg snakker om/til rockstar og de andre svampene som lager "Grand theft auto"-spillene (nå referert til som "GTA").

Jeg har alltid vært en GTA fan. Jeg liker å traske rundt og stjele biler og kverke folk (i spillet, såklart). Men nå føler jeg av Rockstar prøver å melke konseptet. Selv så synes jeg at GTA fikk seg en kraftig nedtur når GTA:SA kom. Fikk aldri den rette stemningen av det spillet. Selv så synes jeg at "GTA: Vice City" var det beste spillet. Fikk en god 80-talls feeling av det, noe jeg likte. Rollefiguren "Tommy Vercetti" var også en suksess synes jeg.

GTA:IV har jeg bare såvidt prøvd, men synes det minner om GTA:SA, jeg liker ikke sånt, og kommer heller ikke til å like det eventuelt nye GTA. Gi meg palmer, rosa neonlys og hawaii-skjorte for faen!

Artikkelen i Dagbladet

- Lars

1 kommentar:

  1. Du har et lite poeng. Selv elsket jeg GTA:SA, det var nok det GTA spillet jeg dedikerte mest tid til.

    GTA IV var en liten spark i baken når det kom til grafikk og hardcore historie, det var også gøy å kunne skyte folk i beina å se de halte bortover, men det var ikke like "gøy" som GTA:SA. Vice City var nok det beste på mange måter, men jeg fikk liksom ikke alt jeg ville ha der.

    Jeg liker ikke at Rockstar er så raske selv, men de har fått såpass mange nye og gode ideer fra folket at det kan faktisk hende at GTA V blir en suksess. Vi får bare håpe de kommer med et nytt område, en amerikansk hovedperson og litt mer humor(gjerne mer svart humor). Så lenge de hører på hva folket har sagt så kommer nok GTA V til å bli en suksess.

    Personlig så er jeg fan av Rockstar, så uansett når det kommer og hvor dårlig omtale det enn får så havner det i hylla sammen med de andre.

    SvarSlett