fredag 16. januar 2009

Inflasjon, Afrika og Hitler-look-a-like

Jeg er ikke typen til å bry meg om land jeg ikke har noe med å gjøre. Men å male fanden på veggen, det liker jeg. I dag leser jeg på Dagbladet.no at finanskrisen herjer med valutaen i Zimbabwe. Selv så mener jeg at det er like greit å bytte valuta når banksjefen presterer å trykke opp 100-milliard sedler, men ikke snakk om.
Det verste er at de "fjernet" ti-nuller fra pengesedlene for et halvt år siden, men likevel er det fortsatt på trynet. Er det inkompetanse? eller er det pengenes iboende faenskap som har skylden? Følg med i morgen.

Men når vi først er inne på Zimbabwe, så vil jeg spør dere to som leser bloggen min om hva dere synes om barten til presidenten der? Robert Mugabe har fanget blikket mitt hver gang trynet hans har satt avtrykk i en tabloid-avis og/eller på nett-aviser. Det er jo helt tydelig at mannen har en mini-versjon av barten til en velkjent tysker. Det får meg virkelig til å sperre opp øynene. Man skulle da tro at han hadde en mening med en slik bart? I beste fall så prøver han bare på å få barten til å bli kalt "Mugabe-bart".


Nå skal vi ikke se fanden på høylys dag, men man kan begynne å lure på om denne mannen har samme agenda som "han derre tysker'n".

- Lars

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar